Sivut

maanantai 16. heinäkuuta 2012

Viikko 6

Paino 97,7kg. Onhan tämä nyt suoraan sanottuna aivan perseestä. En ymmärrä mitä teen väärin. Joo, viime viikolla liikuntaa tuli vähän. En syönyt herkkuja. Tummaa suklaata ja yhteensä 150g. Siitäkö tämä nyt oli kiinni? Ei kyllä todellakaan pitäisi olla, koska molempina suklaapäivinä hiilarit on jääneet sinne 80 gramman tienoille jokatapauksessa ja reilu 3h liikuntaa plus hyötyliikunnat (puunteot, siivoamiset ja muut) pitäisi kyllä todellakin riittää laihduttajalle.

Ennenkuin jatkan valittamista, viikon liikunnat:

Maanantai - Juoksu 15min
Tiistai - Zumba 1h
Keskiviikko - Juoksu 20min
Torstai - Lepo
Perjantai - Juoksu/kävely 40min
Lauantai - Lepo
Sunnuntai - Zumba 1h


Yht. 3h 15min

Mua niin ottaa päähän. Kaikki tämä on vissiin ihan turhaa? Olis aivan yks hailee syödä kuin ennenkin, en minä ollut lihonut viimeiseen puoleentoista vuoteen (pl. raskaus) ollenkaan. Liikunnasta olen ruvennut nauttimaan, suklaasta kieltäytymisestä en todellakaan. Tehtiin hampurilaisia, söin omani ilman sämpylää ekstrasalaatilla. Muut söi jäätelöä, karkkia ja sipsejä, minä söin pari riviä tummaa suklaata. Mies osti kotimatkalle jäätelön, minä en mitään. Tänään olen luvannut leipoa raparperipiirakkaa ja just nyt on semmonen olo että syön yksin puoli pellillistä, kun ei sillä kerran ole mitään väliä.

Olen nyt kuusi viikkoa oikeasti vahtinut syömisiäni, liikkunut ahkerasti ja olen saanut pois kilon ja sata grammaa päälle. Nauraisin jos ei itkettäisi näin paljon.

Syömisten suhteen olen ollut enemmän kuin oikeilla jäljillä. Ei ole turvottanut, annoskoot on pienentyneet kun kasvikset täyttävät niin nopeasti. En ole ottanut edes ruisleipää tai hapankorppua. En ole käyttänyt ylenmäärin voita ja kermaa. Enkä ole syönyt liian vähän.

Liikkumiset taas, niin. Kyllä sen nyt jokainen näkee että liikun nykyiselläni aivan riittävästi laihdutusta ajatellen, enemmänkin. Ja siis edelleenkään en kirjaa tänne puuntekoa tai vastaavia, joissa kaloreita kyllä palaa kohisten. Meillä on omakotitalo ja iso piha, joten kyykin monta kertaa viikossa milloin missäkin puskassa, joskus useamman tunnin putkeen.

Joo. En tajua. En vaan tajua.


Kuva


Mutta en anna periksikään. Pakko niiden kilojen on jossain vaiheessa lähteä. Tämän taistelun voitan minä ja sillä piste.

6 kommenttia:

  1. Tsemppiä! <3 Kyllä ne kilot varmasti lähtevät jossain vaiheessa, kun jaksaa vain tehdä töitä. Ehkä niitä sitten lähtee jopa kerralla useampi. :) Joskus se painon putoaminen voi tapahtua viiveellä, ainakin näin luin jostakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kuinka hemmetin kauan se viive voi kestää? Kaksi viikkoa ymmärrän, kolmekin. Neljäs alkaa jo epäilyttää ja minulla on jo kuusi viikkoa takana. Niin, ja aktiivisesti liikkunut olen jo pari-kolme viikkoa ennen blogia. En vain ymmärrä miksi tässä kestää. Kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtua, mutta en laihdu.

      Blaah. Kiitos tsempistä, sitä todella tarvitaan tällä viikolla.<3

      Poista
    2. Minä luin jostain blogista (en enää muista mikä blogi) joskus keväällä, että jollakin oli mennyt yli kaksi kuukautta niin, että paino oli pysynyt samassa ja sitten oli lähtenyt yhtäkkiä muutama kilo kerralla. Se on varmaan aika yksilöllistä, että miten paljon se paino putoaa kenelläkin ja missä vaiheessa.

      Poista
    3. Mmm, niin kai. Pitäis vaan jostain kaivaa sitä kärsivällisyyttä. :)

      Poista
  2. Oman projektini alussa mulle sanotaan, että jos lähtee laihduttamaan pienillä muutoksilla, eli ei tee mitään hillittömiä muutoksia ruokailuihin, niin paino lähtee putoamaan hitaasti. Sanoisin, että ole vain kärsivällinen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kun mä oon tehnyt! Kyllä kaiken järjen mukaan sokerin ja valkoisten jauhojen ja perunan poisjättäminen on isompi muutos ruokavalioon kenellä tahansa. Näin ylipainoisella sen yksistään yhdistettynä hyötyliikuntaan pitäisi riittää jo 3-5 kilon painonpudotukseen kohtuunopeastikin. Mutta ei.

      Kärsivällinen, kyllä. Toistaiseksi ainakin. En vaan tiiä kauanko jaksan olla kärsivällinen jos palkinto on tämä.

      Poista

Kiitos kommentistasi, arvostan sitä! :)