Sivut

torstai 26. heinäkuuta 2012

DVD-pohdintaa

Kuva
Eilen illalla zumbatessani se iski. Kyllästyminen. Tykkään zumbaamisesta kyllä paljon, ja reilu vuosi sitten tilaamani silloinen superpaketti on tarjonnut ja tarjoaa edelleen tehokasta ja kivaa liikuntaa. Ohjelmia on yhteensä 8, joista itse käytän kuutta; Cardio Partya, Sculpt&Tonea, Target Zoneseja (Abs&Legs, Cardio&Glutes, Arms&Obliques) sekä Live!-ohjelmaa. Harvoin teen kahta kertaa putkeen samaa ohjelmaa ja itseasiassa mitä pidempään olen zumbannut, sitä enemmän saan tehoja irti kun liikkeet on tulleet tutuiksi ja se lantiokin löytyy aivan eri tavalla kuin aluksi. Mutta silti, kaipaan ehkä vähän vaihtelua.

Tuo Zumba-paketti onkin nyt uudistunut, ja tarjolla olisi samanhintainen eli kahdeksankympin arvoinen setti, jossa olis suunnilleen vastaavat levyt kuin tuossa mun paketissa. Target Zonesit tosin puuttuivat, eikä niitä ole ilmeisesti uudistettu ainakaan vielä. Tuolla Zumbafitness.fi- sivustolla - joka on siis virallinen maahantuoja - on enemmän tietoa paketista ja mm. joka levystä puolentoista minuutin mittainen pätkä.

Kuva
Mitä itse katsoin noita trailereita, niin ei kyllä kauheasti napannut. Jotenkin noi valot ja taustat ja musiikit ja kaikki on tosi erilaisia verrattuna tuohon vanhaan pakettiin (terv. muutoskammoinen, rutiinifriikki kukkahattutäti), mutta sitten taas nopeasti katsottuna liikkeet ja sarjat ei juurikaan eroa vanhasta. Tietenkään tuossa ei näy koko ohjelmat ja varmasti mukana on uusiakin juttuja, mutta jos minä olisin tehnyt nuo trailerit niin varmasti olisin just laittanut ne kaikki uudet jutut noihin houkuttelemaan "vanhojakin" zumbaajia. Ainoastaan tuo Mix-ohjelma näyttäisi olevan täysin uusi juttu, ja se kiinnostaakin ylivoimaisesti eniten. Harmi, kun ainakaan tuolta Suomen maahantuojan sivuilta levyjä ei voi tilata erikseen. Tuntuisi nimittäin muutenkin hölmöltä maksaa esim. tuosta Step by Step-levystä, kun en ole edes katsonut omaakaan Basic-levyäni. 

Sitten päädyin googlettelemaan muita jumppa-DVD:itä ja löysin Jumppaa!-blogiin. Sieltä niitä DVD:itä löytyikin sitten reilusti ja rupesin kahlaamaan arvosteluja ja selailemaan nettikauppoja. Tanssiin pohjautuvat jumpat kiinnostivat erityisen paljon ja niinpä sitten päädyin tilaamaan ihan suomalaisesta CDON.comista Ministry of Soundin kaksi Pump It Up!- DVD:tä (Jumppaa!-blogin juttu DVD-sarjan osasta Pump It Up! - Burn it. Lose it.); Hi-Energyn ja Body Burnin. Niiden pitäisi ensi viikolla olla perillä, toivotaan nyt sormet ja varpaat ristissä että oikeasti ovat hyviä. Body Burnin biisilista vaikutti ainakin ihan lupaavalta.

Haluaisin ihan hirveästi tilata myös uusia urheiluvaatteita, mutta kotiäidin budjetti ei vain anna yhtään varaa löysäillä. Harmittaa. Mutta ehkä ensi kuussa... tai vuoden päästä kun menen töihin. Sain muuten tilattua uudet juoksutrikoot kuitenkin ja olihan ne hyvät! Adidaksen perustrikoot siis kyseessä. Hieman löysät vain ensikäytöllä, mutta uskon että ne kutistuivat vähän pesussa. Tänäänpä sen näkee kun vuorossa on 5km juoksulenkki tempoa vaihdellen.

Mutta joo, tämä kotiäiti alkaa nyt pyykkäämään ja siivoamaan (vaihteeksi), mies tulee jo kahden aikaan töistä ja silloin pitäis päästä pinkomaan samalla ovenavauksella ulos, koska illaksi on sovittu muita hommia. Palaillaan!

2 kommenttia:

  1. Mua myös houkuttaisi joku tuollainen jumppa-dvd. Olis ihan käyttöä noilla iltavuoroviikoilla jos ja kun ei joku aamu jaksakaan raahautua lenkeille. Ne illat, kun oon saanut nappulat maate, on mulle kuitenkin sitä tehokkainta aikaa. Youtubesta oon kattelut jotain zumbavideoita kyllä, mut mä oon niin ulapalla niiden kanssa, en pysy yhtään perässä :D Joku perinteisempi aerobic tai vastaava ois enempi sen mun juttu. PItänee tsekata alkuun vaikka kirjaston tarjonta.

    Mistä sä noi trikoot tilasit? Mä niin tarttisin pitkät juoksutrikoot syksyksi ja jonkun kosteutta siirtävän topin. Ei kans vaan ihan antais budjetti periksi... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa zumban dvd-paketissa on tosiaan se Step by Step- levy, jonka kanssa oppii kyllä sekin jolla on kaks vasenta jalkaa. :D

      Mä tilasin noi juoksutrikoot Stadiumilta (alesta, yllättäen). Sieltä oon tilannut ennenkin urheilukamppeita ja oon tykännyt sekä valikoimasta että palvelusta :)

      Poista

Kiitos kommentistasi, arvostan sitä! :)