Sivut

torstai 30. elokuuta 2012

Nyt on kuulkaa luovuttaminen lähellä. Todella lähellä. Lähempänä kuin koskaan.

Söin juuri iltapalan. Päätä särkee ja on edelleen nälkä. Itkin, kun mies söi jäätelön. Itkin, kun punnitsin raejuustoa. Itkin, kun näin paahtoleipäpussin ja eiliseltä jääneet cocktail-piirakat. Itkin, kun halusin niin hirveästi syödä suunnilleen mitä tahansa muuta kuin raejuustoa, rahkaa tai mehukeittoa. Itkin, kun tajusin etten vain jaksa liikkua. Itkin, kun tajusin että olen ollut koko päivän ihan hirveä ja itkin, kun sanoin jo kaverillekin pahasti kiukuspäissäni. Itken, kun kirjoitan tätä.

Minä en halua olla tällainen.

Mutta minä en halua olla lihavakaan. Minä en jaksa, en jaksa näitä kiloja. En jaksa hävetä tätä kroppaa, en jaksa poistaa itsestäni otettuja valokuvia. En jaksa shoppailla isojen tyttöjen puolella, en jaksa noita samoja vaatteita vuodesta toiseen. En jaksa enää vit.. hauskoja vitsejä painostani, en jaksa sitä olettamusta että olen joka päivä grillillä juokseva teiniäiti joka lihottaa lapsensakin.

Tämä on niin perseestä. Ei riitä sanat.

8 kommenttia:

  1. Voi että... Älä luovuta! Täältä ainakin saat kannustusta ihan täysillä. :)
    Oon itsekin harkinnut tuota gfg-juttua, mutta jotenkin se tuntuu niin inhottavalta. Itsehän oon tässä viime ajat syönyt taas miten sattuu, mutta oon tullut siihen tulokseen että kuitenkin jatkaisin tätä laihduttamisprojektiani samalla menetelmällä kuin alkuvuodesta onnistuin 15kg tiputtamaan - eli syömällä "normaaliruokaa" mut laskemalla kaloreita niin, että 1500 ois se tavoite. Käytin silloin keventäjiä mut mulla on se jäsenyys loppunut jo, ajattelin kokeilla kiloklubia nyt kun se on ilmainen. Mulla se homma onnistui silloin hyvin, kun periaatteessa mikään ei ollut kiellettyä, kunhan pysyin niissä kalorirajoissa. Ja kun vielä lisäksi liikuin, niin kiloja lähti... Mä nyt en ihan oo perillä miten sulla oli, laskitko siis aiemmin jo kaloreita jotenkin vai vähensitkö pelkästään hiilareita ja söit "normaalisti" vai miten? :) Jos et oo noita kiloklubia/keventäjiä vielä kokeillu niin suosittelen kokeilemaan. Niiden avulla ainakin mä pysyn kärryillä miten paljon tulee syötyä, ja ainakin mulla se on toiminut että kun kuluttaa enemmän kuin syuö, niin kiloja lähtee...pakkohan sen sullakin on alkaa toimia!
    Tässä ei nyt ollu varmasti päätä eikä häntää, oon jo niin väsynyt että kirjoitan mitä sattuu. Mutta mahdottomasti tsemppiä tältä suunnalta!! Yritän itsekin päästä taas kiinni tähän hommaan kunnolla, mä vaan oon tämmönen itseni palkitsija (nimenomaan ruualla palkitsija) että nyt kun oon alkanut töissä kulkemaan ja on raskaita päiviä, niin palkinto on sitten iltamässäily :( ei hyvä ei. ensi viikolla lopetan sen. ;)
    Ja, älä siis luovuta!! Kyllä me vielä päästään shoppailemaan sinne normaaliosastolle, molemmat!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!<3

      Olen kokeillut Kiloklubia joo, ja siihen varmaan palaan tämän dieetin jälkeen. Kyllä mä nyt sinnilläkin sen neljä viikkoa olen, kun kerran päätin. Aurinko paistaa tänään ja ne puolukkapäivätkin alkoi, jospa olo helpottais samalla :) Mä oon ihan järkky hormonihirviö kerran kuussa ja siihen kun yhdistettiin eilinen päänsärky + nälkäkiukku niin voi morjens. Mutta siis pointti oli, että kyllä eilen jo huomasi ettei tää ole mua varten, hirveen monesta syystä.

      En minä luovuta, en! Normiosastolla nähdään!

      Poista
  2. Jaksamisia sinne! <3 Tuo dieetti kuulostaa kamalan rankalta, jos se ei toimi, niin kokeile kaloreiden laskemista ja tavallista ruokaa ilman rajoituksia (paitsi kalorirajoitus)? Sen kalorilaskennan kanssa pitää kyllä olla todella tarkkana tai homma ei toimi. Jokainen margariinin nokare, minkä leivän päälle laittaa, pitää laskea aluksi. Sitten siihen oppii, että mitä saa syödä ja miten paljon, tosin määrää pitää vähentää viikko viikolta, koska laihtumisen myötä peruskulutus pienenee. Ja herkut kannattaa jättää pois kokonaan ainakin viideksi viikoksi (tosin päivä kerrallaan, ei kannata ajatella sitä viittä viikkoa tai pää hajoaa - ainakin minulla), saa syödä enemmän täyttävää ruokaa, sokerinhimo katoaa ja olo on oikeasti energisempi! Eikä ne herkut sitten viiden viikon päästä enää niin kovin hyviä olekaan. t. entinen suklaasieppo, jonka mielestä Fazerin sininen maistuu nykyisin pahalta. Minulle itselleni se herkuttelulakko oli vapauttava kokemus, vaikka jouduin puoli vuotta tekemään ajatustyötä ennen kuin olin valmis siihen. Nyt syön kyllä herkkujakin, mutta en laihdu, joten herkuttelulakko (ja toivottavasti laihtuminen) alkaa taas maanantaina. Tsemppiä, mitä ikinä sitten päädytkin tekemään! Älä luovuta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkuin ylös jo kirjoitinkin, niin paluu Kiloklubiin ja kalorilaskentaan on tosiaan edessä kunhan näistä neljästä viikosta selvitään. Rankkaa tämä normaalille ihmiselle tuskin on - tai rankkaa joo, muttei näin rankkaa - mutta entinen syömishäiriöinen ei kauheasti riemuitse jostain tomaatin punnitsemisesta. C'mon, kuka lihoo syömällä tomaatteja... mutta joo.

      Kiitos ihan hirveästi sullekin<3 En luovuta. Neljä viikkoa sinnillä ja väkisin ja sit normiruuan pariin!

      Poista
  3. Tsemppiä!
    Mikä estää laittamasta tuota GFG:täkin kiloklubiin?
    Tiedän kyllä että siinä herkut on pannassa, mutta jos lupaisit sittenkin itsellesi vaikka sen yhden ainokaisen suklaanpalan iltapalalla? Joku tummasuklaa mikä on muutenkin (kohtuudella nautittuna) hyväksi terveydelle.

    TIEDÄN että joillekin orjallisesti dietin noudattaminen on äärimmäisen tärkeää, mutta joillekin pienen pienet lupaukset saattaa itseasiassa olla hyväksi.

    TOSIN, itkua ja tuota fiilistä kyllä selittää todella paljon nuo puolukkapäivät. Itselläni paino nousee n.2kg niiden alkupäivinä ja voit kuvitella jos/kun punnituspäivä osuu siihen niin fiilis on aika matalalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kai sitä mikään estä, voisi vaikka kokeillakin. Herjaishan se varmasti että syö liian vähän ja liian protskupainotteisesti.

      Puolukkapäivien piikkiin minäkin panen eiliset itkut, mutta toista samanlaista kohtausta en kyllä enää kattele.

      Kiitos tsempeistä<3

      Poista
  4. Valtavasti tsemppiä nyt! Pääset kyllä tavoitteeseesi - se vain vie aikaa, ja sitähän meillä kaikilla on! :) Älä oo liian tiukka itsellesi noiden rahkojen/raejuuston/mehukeittojen kanssa. Sun täytyy löytää se tasapaino syömiseen epäonnistumisien ja onnistumisien kautta. Jos paahtispussi naulitsee katseen niin osta jotain supertäysjyvä/karppi paahtoleipää ja syö pari semmoista ja laita loppupussi munalukolla kaappiin ja syö avain.

    Sun täytyy saada syömiset kuntoon niin, että pystyt ylläpitämään sitä loppuelämän. Älä ikinä luovuta <333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo toiseksi viimeinen lause on se, joka nimenomaan tässä dieetissä häiritsee - näin en voi syödä aina, lähellekään.

      Kiitos tsempeistä! Luovuttamaan en rupea, mutta jotain muuta pitää ehkä keksiä.<3

      Poista

Kiitos kommentistasi, arvostan sitä! :)