Sivut

sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Hei hei mitä kuuluu! Kaikki on ok

Hihii, muistaisko joku minut vielä? :)

Lokakuun 15. päivä maanantaina soitin sokeriähkyn täyteisen viikonlopun jälkeen ystävälleni, että ruvettaisko lakkoon. Ja niin me lyötiin vetoa, että jouluaattoon asti - kaksi kuukautta ja kaksi viikkoa - oltaisiin ilman sokeria. Ei karkkia, suklaata, pullaa, mitään ylimääräistä. Panoksena se, että luovuttaja ostaa toiselle ensi kesän festariliput.

Tänään on joulukuun 9. päivä ja ihan pian on kaksi täyttä kuukautta vierähtänyt. Mitään en ole syönyt. En mitään! En olisi ikinä uskonut, että pystyn tähän. Mutta niin vain olen pystynyt.

Ja on se painokin pudonnut, lopultakin. Aloituspaino oli se vanha tuttu 98,8, siinä se paino on pysynyt blogin tauolle jäämisestä lähtien. Kun tajusin että nyt ne lähtee, niin päätin, että palaan blogin pariin kun 93,8 eli -5kg pamahtaa vaakaan. Ajattelin, etten varmana tule ennenkuin on näyttää tuloksia, ettei taas rupea vain ketuttamaan. No ihan niin kauaa en malttanut olla poissa, maanantain aamupaino (menkkaturvotuksineen!!) oli 94,3. 9 viikkoa ja -4,5 kiloa. Ja nyt oli vieläpä nollaviikko varmaan juurikin siksi, että on se aika kuukaudesta. 9 viikosta pari on ollut -200g tyylisiä viikkoja, mutta joukkoon on mahtunut yksi tehoviikkokin tuloksella -1,2kg. Perusvauhti on ollut se puolisen kiloa ja tämä oli ensimmäinen totaalinen nollaviikko.

Rintsikat piti vaihtaa pienempiin jo pari viikkoa sitten, samoin tiukkoihin farkkuihin piti saada vyö. Vyö! Minun farkkuihini!

Kuva
Urheilun saralla menee lujaa. Vietin marraskuussa tosi paljon aikaa tuolla opiskelupaikkakunnalla ja satsasin kuntokeskuksen kuukausikorttiin. Pääsin kuin pääsinkin siis combattiin ja spinnaamaan ja pumppiin. Kokeilin Sh'Bamiakin ja RVP:kin tuli testattua. Tehoviikolla pidin kolme tuplatreenipäivää. Ja kotipaikkakunnalla - arvatkaapa mitä! Naislentopallojoukkue on käynnistynyt uudelleen! Huutomerkit ei riitä!! Olen päässyt siis takaisin kaikkein omimman lajin pariin, voi rakkautta. Vuoro on kolmesti viikossa, toistaiseksi opiskelujen takia on jäänyt vähemmälle (olen käynyt vain kahdesti pelaamassa), mutta pikkuhiljaa aion rytmittää homman niin että pääsen ainakin kahdesti viikossa. Ja kun kerran ruvettiin pelaamaan niin pomppuvoimaa tarvitaan, eli tässä on vaiheessa projekti "Ida-Marille oma avain miehen työpaikan kuntosalille". Saan avaimet varmaankin viimeistään ensi viikolla. Ja pump pyörii kotipaikkakunnalla tutusti tiistaisin, tosin nyt jää taas kaksi viikkoa väliin koulun takia.

Kuva
Että sellaista tänne. Ruokavalio tarvitsisi ryhtiliikkeen - sokerin jättäminen on saanut painon putoamaan kivasti, mutta puntilla ei jaksa jos ei syö oikein. Jospa blogi antaisi uutta potkua siihenkin. :)

Niin ja tiedättekö mitä. Vaikka suklaantuska on välillä ollut ihan jär-kyt-tä-vä, niin olen päättänyt, että joulunpyhien jälkeen minulla on yksi herkkupäiväoptio kuukaudessa. Ei päivääkään enempää. Sokeriton elämä sopii minulle, minun kropalleni ja myös painonpudotukselleni kaikkein parhaiten. Ja kun ei tämä tämän vaikeampaa lopulta ollut, niin miksi palata vanhoihin tapoihin. En minä sitä viikoittaista irtokarkkiannosta tarvitse yhtään mihinkään.

Mitäs teille kuuluu? :) Olen lueskellut muiden blogeja säännöllisen epäsäännöllisesti. Kommentointiinkin voisi taas aktivoitua.

(Onko ok myöntää että oli vähän ikävä? :D)

10 kommenttia:

  1. Jeeee!!! Ihanaa! Minä oon niiiiin oottanut tätä päivää, että pääsen taas lukemaan sinun kuulumisia! :D Upeaa, että on tullut tuloksia ja liikunta sujuu! Ja hauskaa, että joku muukin on huomannut sokerin poisjättämisen hyvät puolet, ajattelin jo hetken kuvitelleeni kaiken. :D Se vaan helpottaa sitä laihtumista tosi paljon, kun ei tule niitä turhia kaloreita niin paljon, ja sen lisäksi ainakin minun oloni on parempi ilman sokeriövereitä. Ja se tunne, kun sokerihiiri ekaa kertaa tajuaa, ettei oikeasti tarvitsekaan sitä sokeria mihinkään... Se on uskomaton. :) Tsemppiä sinulle ihan hirmuisen paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tunne juurikin kun hoksaa että hei, tämäkin päivä meni taas ja ilman yhtään suklaata! :) Kiitos tsempeistä!<3

      Poista
  2. Kiva kuulla sinun kuulumisia, ja mahtavaa, että homma on lähtenyt sujumaan! :)

    VastaaPoista
  3. Ihana kuulla susta taas, kyllä on ollu ikävä sun postauksia :)!

    Sun herkkulakko on sujunu mahtavasti ja tuo sun painonpudotus on kans tosi upeeta (puoli kiloa viikossa <3).

    Ite oon aatellu että uutena vuonna alkaa kunnon (minimi 3kk) totaaliherkkulakko :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kans houkuttais (siis oikeasti sanonko minä näin :D:D) kokeilla tammikuun alusta olla valmistujaisiin eli toukokuulle saakka ilman sokeria... en tiiä vielä. Tai sitten rupean semmoseen lakkoon missä saa syödä juhlissa, kun niitä keväällä kuitenkin tulee ainakin kahdet isommat ennen sitä toukokuuta. No kattoa nyt :) Mulla kolme ekaa viikkoa oli pahimmat, sitten on ollu kyllä oikeasti helppoa! Ei vaan tee yksinkertaisesti yhtään mieli. Välillä on ollu semmosia ohikiitäviä "mulle suklaata N Y T"- oloja (liittyen vahvasti puolukkapäiviin :D), mutta ne on menny kaikki ohi parissa tunnissa ja viimeistään yöllä.

      Poista
  4. Ihanaa että oot palannu takaisin :) Ja hyvin oot saanu painoakin lähtemään. Itsellä on tämä loppuvuosi mennyt vähän vaihtelevasti mutta pääasiassa hyvin syömisten osalta. Liikunta on myös pysynyt kivasti mukana. Kunnon tsemppauksen ajattelin ottaa heti kun vuosi vaihtuu, sitten on tiukistelu tammikuu tiedossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on suunnitelmissa tehokuukausi vuoden alkuun! :)

      Poista
  5. Sinulle on tunnustus blogissani! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, arvostan sitä! :)