Sivut

perjantai 14. syyskuuta 2012

Treenipäivitystä

Kuva
Aamulla jo lupailinkin, että kirjoittelen piakkoin liikuntajuttujakin. No täältä pesee siis!

Olen siis viime viikot liikkunut lähinnä kävellen ja juoksulenkit olen pitänyt oikein kevyinä (lue: rauhallista hölkyttelyä 25-40min). En oikein tiedä miksi, olen kai ollut vain niin uskomattoman poikki opiskelusta, reissaamisesta ja kaikesta asiaan liittyvästä, etten ole sitten jaksanut edes ajatella piiskaavani itseäni kunnon treeniin. Jokatapauksessa nyt pitäisi taas järkevöittää treeniäkin ja ruveta oikeasti hommiin, jos haluan kehittyä.

Mutta miten, siinäpä kysymys. Juoksemista jatkan kyllä niin kauan kuin lumet tulevat, ja joululahjaksi olen jo ilmoittanut haluavani sukset. Aerobinen puoli on siis enemmän kuin kunnossa, pitäisi vain asettaa taas tavoitteita. Tai tavoitehan minulla kyllä on; se kymppi. Mutta jotenkin konkreettisemmaksi se pitäisi taas saada eikä vain haaveilla. Lisäksi käyn tiistaisin pumpissa aina kun paikkakunnalla olen. Ensi viikolla olen, jee! Sitten onkin taas kaksi viikkoa niin etten ole.

Olen tässä miettinyt, pitäisikö ruveta käymään ihan salilla. Olen joskus punttia harrastanutkin, mutten koskaan mitenkään erityisen tosissani. Lähimmälle salille on 15km matkaa meiltä kotoa ja onhan siinä tietty järjestelynsä, että pääsisin ainakin sen kolme kertaa viikossa käymään (vähemmällä määrällä ei mun nähdäkseni ole oikein väliä, jos oikeasti tahtoo tuloksia), varsinkin kun sali on viikonloppuisin kiinni ja viikollakin auki ma-to 12-20 ja perjantaisin vain kuuteen asti. Mun vanhemmat kyllä asuvat salia vastapäätä, että jos mies onkin töissä myöhään (niinkuin talvella useimmiten on) niin hoitaja saattaisi järjestyä. Voisin ruveta lahjomaan 12v siskoanikin, että hän eli rahaton varhaisteini katsoisi tyttöä sen puolitoista tuntia muutaman kerran viikossa.

Pitäisi siis ruveta kaivamaan netin ihmeellisestä maailmasta saliohjelmia, tehdä itselle saliohjelma ja mennä sinne. Sillälailla tulisi ehkä tehtyäkin oikeita asioita siellä, kun oikeasti olisi ohjelma jota noudattaa. Ja onhan se järjestelmällinen treenaaminen nyt tehokkaampaakin, tottakai. Niin ja siellä kun mietitte että mikä mä nyt oon itselleni saliohjelmaa tekemään, tällainen punkero, niin olen tosiaan opiskellut jonkin verran liikuntaa ja tiedän näistä jutuista kuitenkin aika paljon. (Se, miksi se ei näy missään, on sitten toinen tarina...)

Juu. Loppukevennykseksi voisin kertoa, että tein eilen aivan huippulöydön! Mies kävi paikallisessa metsästys-/urheiluliikkeessä ostamassa panoksia, ja samalla sitten palloilin siinä urheiluvaatepuolella kuolaamassa syksyn uutuuksia. Köyhänä opiskelijana suuntasin tietysti myös alerekille ja katse kohdistui samantien johonkin oikein kirkkaaseen limenvihreään. Lähempi tarkastelu kertoi sen jonkin olevan Adidaksen ClimaCool- juoksutakki, joita oli neljä siinä vierekkäin. Pitihän sitä sovittaa ja tietenkin se oli aivan täydellinen! Takki on miesten mallistosta, joten se on tarpeeksi pitkä, ja muutenkin voi ah sitä täydellisyyttä! Ihanan kevyt, ohut, mutta tihkusateen- ja tuulenpitävä sekä superhengittävä. Ja tosiaan väri mätsäsi oikein kivasti uusiin SOCin juoksuhousuihin, jotka ostin itselleni synttärilahjaksi Stadiumista pari viikkoa takaperin. Kädet melkein tärisi kun varovasti kurkkasin hintalappua... 25e!!! Oikea hinta oli 70e! Voi apua!! Eipä siinä kahta kertaa mietitty :D Takki on testattu tänään 50min juoksulenkillä ja se on täy-del-li-nen. Rakkautta.

Palaillaan taas, mä alan nyt nollaamaan ja katsomaan telkkaria. :)

4 kommenttia:

Kiitos kommentistasi, arvostan sitä! :)