Sivut

lauantai 22. helmikuuta 2014

Viikko 1, osa 3942034709328

Aamupaino 83,2, että eipä mitään valtaisaa pudotusta ekalla viikolla :D Mutta no, söin eilen sipsiä. Aika paljon. Ja suklaatakin meni. On mennyt joka päivä. Voi vitsi, tervetuloa kuulkaas Ida-Marin laihdutusblogiin!

Mutta hei, oon minä liikkunut ihan normaalisti. Pe sali, la tunnin kävely, su lentopalloa (peli), ma lajitreeni, ti lepo, ke kävely (piti olla juoksu mutta liukasta + selkäkipu), to lajitreeni, eilen lepo ja tänään lentopalloa (peli). Huomenna olis tarkoitus juosta ja maanantaina sitten paukahtaa päälle...

Superdieetti.

Jep, luitte oikein. Ida-Mari, juuri niin, minä täällä näin, kaikkien mahdollisten dieettien vastustaja ja suklaan kohtuullisen kulutuksen puolestapuhuja, olen ilmoittautunut maanantaina alkavaan Superdieettiin. En siis aloita superia dieettiä, vaan ihan kuulkaa the Superdieetin Juttineen Bulleineen kaikkineen. Juu en tiedä mikä lie hairahdus oli, mutta sen tiedän että nyt tutisee rouvan puntit aika huolella.

Mitään ohjeitahan ei saa julkisesti jakaa, joten ruokapäiväkirjoja tai tarkkoja treenejä en voi kirjoitella. Yleistä tuskailua fiilistelyä sen sijaan on odotettavissa senkin edestä. SD kestää kuusi viikkoa ja itse aloitan 0-10kg ryhmässä. Ruoka- ja treeniohjeet ilmestyivät torstaina, ja alankin tästä lähtien kantamaan myös töihin omat eväät. Itse ruokailuuni nyt mitään aivan älyttömiä muutoksia ei tule, koska Superilla syödään hyvin perusruokaa. SD on vain tarkempi ja tiukempi mitä oma ruokavalioni ikinä.

Treeniohjeista sen verran vain, että ajattelin kuitenkin kokeilla kepillä jäätä ja tehdä oman kaksijakoisen saliohjelman. SD:n ohjeissa nyt ei mitään vikaa muuten ole, mutta meidän salilta puuttuu pikaisen arvion mukaan vaivaiset 60% niistä laitteista. :D Joten koen helpommaksi tehdä oman. Vielä oon vähän kahden vaiheilla päädynkö yläkroppa-alakroppa-jakoon vai työntävät-vetävät-jakoon. Vai jopa työntävät-vetävät-jalat-jakoon, mutta se taitaa mennä hippasen liian hifistelyksi... Kotitreenejä sen sijaan tulen ehdottomasti hyödyntämään jos en salille pääse.

Noin yleisesti fiilis on innostuneen odottava. On äärettömän siistiä päästä kokeilemaan noin tiukkista ruokavaliota, joka kuitenkin on kaiken järjen ja kohtuudenkin rajoissa. On siistiä todenteolla kokeilla mistä tämä nainen on tehty; lähdenkö minä aamulenkille klo 5:00 jos (ja Jutta ja puolen vuoden superdieetit ohjelman perusteella kun) sellainen ohje listaan paukahtaa. On siistiä saada punttisali päälajiksi ja kokeilla, mihin minä siellä pystyn kun se ei olekaan enää pelkkää oheistreeniä ja jokaisella liikkeellä ei tarvitse olla suoraa hyötyä pelikentälle. On myös todella, todella mielenkiintoista nähdä millaisen tuloksen tuossa kuudessa viikossa voi saada aikaan.

Mitään painotavoitteita on kuudelle viikolle hankala asettaa. Se aika on niin lyhyt, mutta toisaalta ruokavalio ja treenit on tiukkia ja suklaansyönti nollissa (yhyhyhyhyhyyyyyyyyyy). Ruokavalioon tulee ihan totaalisen uutena juttuna esim. palautusjuoma, ja odotan kyllä mielenkiinnolla miten se vaikuttaa mihinkään. Itse realistisesti odotan sellaista kolmen-neljän kilon pudotusta ja kaikki muu on plussaa. Tavoitteena on siis saada Superdieetin aikana paino alkamaan seiskalla - se haamuraja, jota odotan niin hirveän kovasti. Toinen, yhtä tärkeä tavoite on päästä irti sokerikoukusta ja kolmas sitten saada painonpudotukselle kunnon sysäys niin, että saan saatettua tuon kympin pudotuksen loppuun ennen kesälomaa eli heinäkuuta.

Jännittää. Pelottaa. Innostuttaa!

Nyt vähän vielä sukkaa ja sitten onkin aika alkaa vääntään hiuksia ranskikselle ja lyödä pelikamppeet viimeistä kertaa niskaan. Tästä tulee hyvä päivä!

2 kommenttia:

  1. Tuolla superdieetillähän ihmiset on saanu tosi hyviä tuloksia lyhyessäkin ajassa, joten mikset sinäkin. :) En sitä ohjelmaa oo kattonu, mutta muutamassa blogissa on tuota kokeiltu ja hyvin tuntuu tehoovan. Itestä ei ois tuohon, joten hattua nostan! Tsemppiä taas! :) Innolla oottelen kuulumisia siitä, miten tuo menee sinulla ja mitä ajatuksia/fiiliksiä se herättää. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihiiiii kiitos! Tsemppiä tarvitaankin :)

      Poista

Kiitos kommentistasi, arvostan sitä! :)